Må Gud beskydda och bevara oss alla från det som kan skada oss, och må vi följa Jesu ord om att handla kärleksfullt mot vår nästa.

VÄRLDSBÖNDAGEN 5 mars.

En dag att be för fred på jorden och för kristen enhet. I år är temat ”Bygg på en stadig grund”, och det är en dubbel innebörd i de orden. Arbetsgruppen för årets världsböndag består av kvinnor från Vanuatu i Stilla havet. Människorna som lever i ö-världen där är sårbara när det gäller deras livsmiljö. Deras jordbruk och hem är utsatta för naturkatastrofer och klimatförändringar. De vet hur viktig en stadig grund är. Temat är också en uppmaning att bygga våra liv och vår gemensamma värld på Jesu ord: ”Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dem”.

Detta är också lite av temat för söndagens gudstjänst.

GUDSTJÄNST 7 mars

Då är temat ”Kampen mot ondskan”. Ett tungt och svårt ämne. Men visst bär det också på hopp och mening! Gud är med oss i den kampen. Och det bästa botemedlet mot ondskan är kärleken. Låt oss dela den med varandra och andra!

Läs gärna kyrkoårets texter:
1 Sam 17:40-50
Ef 5:1-9
Luk 11:14-26

I gudstjänsten medverkar Frida Hellsing, Ola Olsson, Linnéa Stenmarker och Märta Wändal m fl.
Gudstjänsten hittar ni på kyrkans Youtube-kanal, länk finns på kyrkans hemsida (www.equmeniakyrkankaxholmen.se). Den ligger sedan kvar så att den som vill kan titta eller lyssna på gudstjänsten i efterhand. Du kan också söka direkt på Youtube: Equmeniakyrkan Kaxholmen.

Ställ gärna fram ett eget gudstjänstljus och ordna ett eget kyrkfika efteråt – så bevarar vi goda vanor tills pandemin är över!

/Frida Hellsing, pastor