Gudstjänst i – och med – Equmeniakyrkan Kaxholmen

Efter ett väldigt långt uppehåll är det nu tid att återigen fira gudstjänst i kyrkan på söndagarna! Det gläder vi oss över. Samtidigt är glädjen inte total eftersom vi inte kan ha öppna dörrar för alla som vill komma. Vi håller oss till 50-gränsen och bjuder in ett begränsat antal gudstjänstfirare till respektive gudstjänst. Vi spelar även in gudstjänsten och lägger upp den på vår hemsida senare under söndagen. Den finns att lyssna på eller titta på i efterhand under rubriken ”inspelade andakter” i menyn (klicka sedan på ”inspelade gudstjänster”). Så välkommen – där du är – att fira gudstjänst med oss i Equmeniakyrkan Kaxholmen!

Nu på söndag är temat Nådens gåvor. Vi får påminna oss om att Gud är mitt ibland oss och vill verka genom oss – också i dessa tider.

Medverkande är bland annat Frida Hellsing och Martin Eliasson. För musiken står Alma Udin, Amanda Sparf, Emil Johansson och Oskar Kiland.

I samband med gudstjänsten avtackar vi även vår ungdomsledare Martin Eliasson. Ett TACK till dig för de här två åren!

Läs gärna texterna för helgen:
Luk 9:46-48
Jos 24:16-18
1 Kor 12:4-11

Kommande söndagar kommer vi att fortsätta bjuda in gudstjänstfirare, ofta med omsorgsgrupperna som utgångspunkt. Vi räknar med att det kommer finnas några extra platser som går att boka via sms till kyrkans jourtelefon: 0726668190. Skicka din önskan om en plats fredagen innan mellan kl. 8.00 och 10.00. Är det många som önskar plats kommer dessa att lottas ut och du får besked senast på fredag kvällen.

Med en önskan om en välsignad höst!