Vi tänder ljus

På söndag är det Kyndelsmässodagen (Kyndel är ett gammalt svenskt ord för ljus).
Det är en av kyrkans äldsta festdagar och handlar om när Jesus bars fram i templet av Maria och Josef.

I Equmeniakyrkan vill vi också uppmärksamma barnen. Vi tänder ljus för under året födda och adopterade barn och församlingsfaddrarna tänder ljus för sina barn och deras familjer
(församlingsfadder är ett erbjudande från församlingen om en vuxen som på ett särskilt sätt följer och ber för ett barn).

Temat i kyrkoåret är ”Uppenbarelsens ljus” som förstås syftar på Jesus som världens ljus. Han säger: ”Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörker utan ha livets ljus.”
Ett löfte att vila i när många känner att mörkret är påtagligt.
Kan man begära mer än det; att få vandra i livets ljus?

Välkommen till söndagens gudstjänst!
Frida Hellsing leder gudstjänsten, Andreas Sköldmark predikar, Ida Carlsson och Miriam Sköldmark sjunger, församlingsfaddrarna finns med och bjuder på tårta till kyrkfikat!